Pages

duminică, 25 noiembrie 2012

Opt strofe pentru transformarea gândului [cu explicaţiile] Sfinţiei Sale Dalai Lama (VI)

VI
Când cineva căruia i-am făcut bine,
Sau în care mi-am pus speranţe mari,
Mă răneşte cumplit,
Îl voi privi ca pe învăţătorul meu.

De obicei recunoştinţă din partea celor cărora le-am acordat un ajutor deosebit, iar, dacă ei ne răspund cu ingratitudine, aven tendinţa să ne mâniem. În asemenea situaţii nu trebuie să ne supărăm ci să exersăm răbdarea. Mai mult, să îi privim pe aceşti oameni ca învăţători care ne testează răbdarea şi să îi respectăm pentru aceasta. Acest vers conţine toată învăţătura Bodhicaryavatara despre răbdare.[1]

[1] Vezi A Guide to the Bodhisattva Way of Life, Chapter 6 [n.e.] (Bodhicaryavatara, n.t.)

Strofa I, II, III, IV, V, VI, VII, VIII.
 

0 gânduri:

Scrieţi-vă gândurile: